Σιωπή! Το μυαλό ξεκουράζεται!

Το να ξεκουράζεις το σώμα και το μυαλό σου, να κοιμάσαι βαθιά, να απολαμβάνεις τη σιωπή, να περνάς χρόνο μόνος. Η σιωπή και η ξεκούραση είναι πρακτικά μια πολυτέλεια στις μέρες που ζούμε. Παρ’ ολ’ αυτά, εάν ενδιαφέρεστε για την υγεία σας, θα πρέπει να κάνετε το καλύτερο που μπορείτε, ώστε να δημιουργήσετε χρόνο γι’ αυτά.

Σιωπή

Η σιωπή και η ξεκούραση είναι δύο πολύτιμοι πόροι που απειλούνται με εξαφάνιση. Είναι μια πολυτέλεια, ένα δώρο που δίνετε στον εαυτό σας μόνο όταν σας το επιτρέπουν το χρονοδιάγραμμα και οι ευθύνες σας. Παρ’ ολ’ αυτά, πέρα από το να αποτελούν πολυτέλεια, είναι πραγματικά βασικές ανάγκες για την ψυχική σας ευεξία.

Ο διάσημος ποιητής Ovid έπεσε μέσα όταν είπε ότι μια ζωή χωρίς ανάπαυση θα εξασθενίσει γρήγορα. Η εξάντληση και ένα αγχωτικό, υπερδιεγερτικό περιβάλλον θα απομακρύνουν σιγά σιγά την υγεία και την ποιότητα ζωής σας.

Οι περισσότεροι από μας, ζουν σε περιβάλλοντα με συνεχή θόρυβο. Κυκλοφοριακή κίνηση, συνομιλίες, κορναρίσματα και θόρυβος από οχήματα, τρένα, αεροπλάνα, τηλεοράσεις, ακόμα και το συνεχές βουητό του φορητού σας υπολογιστή. Αυτός ο συνεχής θόρυβος, σας βάζει σε μια κατάσταση υπερδραστηριότητας, ικανή να αλλάξει τη διάθεσή σας. Μπορεί να σας κάνει να είστε ευερέθιστοι, κουρασμένοι και μη επικεντρωμένοι.

Το πιο ενδιαφέρον πράγμα σχετικά με όλο αυτό, είναι ότι οι άνθρωποι συνηθίζουν σε αυτήν την πραγματικότητα. Έτσι έχουν τα πράγματα, λέτε στον εαυτό σας και το αποδέχεστε. Σε αυτόν το σύνθετο, με γρήγορους ρυθμούς και με έλλειψη ύπνου κόσμο, η σιωπή και η ξεκούραση έχουν γίνει πολυτέλειες που δεν είναι προσιτές σε όλους.

Η σιωπή και η ξεκούραση τροφοδοτούν τον εγκέφαλο

Μπορείτε να πεθάνετε από την υπερβολική εργασία. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει λέξη γι’ αυτή την έννοια στην ελληνική ούτε στην αγγλική γλώσσα, αλλά υπάρχει σε άλλες γλώσσες. Στην Ιαπωνία, η λέξη είναι «karoshi», στην Κίνα «gualaosi», και στην Κορέα «gwarosa». Σε αυτές τις άκρως βιομηχανοποιημένες χώρες, όπου η ζωή περιστρέφεται μόνο γύρω από τις επιχειρήσεις και την παραγωγικότητα, η σιωπή και η ξεκούραση δεν είναι απλά πολυτέλειες, αλλά γίνονται όλο και πιο σπάνιες.

Η έλλειψη ύπνου και το άγχος δεν θα σας σκοτώσουν άμεσα, αλλά αυτή η έννοια του θανάτου μέσω της υπερβολικής εργασίας, υπάρχει επειδή η έλλειψη ύπνου και το άγχος συμβάλλουν στην αύξηση των ποσοστών αυτοκτονίας. Οι άνθρωποι είναι τόσο εξαντλημένοι και απελπισμένοι, που βλέπουν την αυτοκτονία ως τη μόνη λύση. Στον δυτικό κόσμο, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

Στην Ευρώπη και την Αμερική, δεν βλέπετε τα ίδια δεδομένα σχετικά με την υπερβολική εργασία και την αυτοκτονία. Ωστόσο, υπάρχει σύνδεση μεταξύ της υπερβολικής εργασίας και της καρδιοπάθειας, της  κατάθλιψης, του άγχους, και της αϋπνίας. Έτσι, σύμφωνα με τους ειδικούς όπως ο Δρ Michael Roizen, κύριος υπεύθυνος ευεξίας στην κλινική Cleveland, ο ύπνος είναι η πιο υποτιμημένη συνήθεια υγείας.

Ο εγκέφαλος χρειάζεται σιωπή και γαλήνη

Οι έρευνες δείχνουν ότι ο επίμονος θόρυβος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία και τη διάθεσή σας. Για παράδειγμα, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 1975 στο περιοδικό ‘Environment and Behavior’ έδειξε ότι τα παιδιά από το Manhattan που πήγαν σε σχολεία κοντά στο μετρό, μαθησιακά βρίσκονταν σχεδόν ένα χρόνο πίσω από τους συνομηλίκους τους. Αυτό το εύρημα είναι αρκετά ανησυχητικό, όταν σκεφτείς πόσα παιδιά πηγαίνουν σε σχολεία αστικών περιοχών.

Ο θόρυβος του εξωτερικού περιβάλλοντος ωστόσο, δεν είναι το μόνο είδος θορύβου που μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλό σας. Υπάρχει ένα άλλο είδος συνεχούς βουητού που επηρεάζει αρνητικά την υγεία σας. Μιλάμε φυσικά για τον εσωτερικό σας διάλογο. Αυτή η σταθερή ροή σκέψεων, ανησυχιών, «θα έπρεπε να είχα κάνει…» και «θα μπορούσα να είχα κάνει…» που τρέχουν μέσα στο μυαλό σας όλη μέρα. Αυτός ο θόρυβος είναι επίσης μη υγιής και επηρεάζει τη διάθεσή σας.

Η ηρεμία και η ξεκούραση είναι τα αντίδοτα της σύγχρονης ζωής. Έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τον εγκέφαλό σας, έτσι ώστε να μπορούν να βρουν αρμονία και συγχρονισμό με τον αυθεντικό εαυτό σας.

Ύπνος, μία «πολυτέλεια» με κίνδυνο εξαφάνισης

Πιθανώς δεν μπορείτε να βρείτε κάποια σύνδεση μεταξύ της στέρησης του ύπνου και της μέθης. Παρ’ ολ’ αυτά, μια έρευνα του Δρ. David Geffen του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες, δείχνει ότι η έλλειψη ύπνου έχει το ίδιο αποτέλεσμα στον εγκέφαλο με την κατανάλωση οινοπνεύματος. Οι νευρώνες σας δεν επικοινωνούν αποτελεσματικά, έχετε δυσκολία στη συγκέντρωση, η απόδοσή σας είναι κακή, η διάθεσή σας αλλάζει, ή μπορεί να είστε ευερέθιστος ή να αισθάνεστε κατάθλιψη.

Οι ψυχολογικές επιδράσεις της στέρησης του ύπνου είναι σημαντικές. Παρ ‘όλα αυτά, οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα δεν κοιμούνται αρκετά. Ο τρόπος ζωής, οι συσκευές και το μπλε φως των οθονών, σας υποκινούν τον εγκέφαλό και σας καθιστούν δύσκολο το να κοιμηθείτε.

Όταν τελικά κοιμηθείτε, οι σκέψεις και οι ανησυχίες σας, κάνουν δύσκολο το να ξεκουραστείτε βαθιά. Ένας σπασμωδικός ύπνος, δεν σας δίνει το είδος της επιδιόρθωσης που χρειάζεστε για τη σωματική και ψυχική σας υγεία.

Η κατάστασή σας είναι άσχημη και μερικές επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την έλλειψη ύπνου που έχετε. Θέλουν να σας πουλήσουν ηρεμία και ξεκούραση. Υπάρχουν μάσκες ύπνου που παρακολουθούν τα κύματα του εγκεφάλου σας και τις φάσεις REM, χάπια για να σας βοηθήσουν να πάρετε έναν γρήγορο ύπνο και ιαματικά λουτρά και κέντρα ύπνου, που ισχυρίζονται ότι σας βοηθούν να κοιμηθείτε μέσα σε λίγα λεπτά.

Δεν χρειάζεται να πέσετε θύμα αυτών των τεχνασμάτων και δαπανηρών θεραπειών. Απλά προσπαθήστε να έχετε επίγνωση αυτού του απλού γεγονότος: η ξεκούραση είναι ζωή και σε έναν κόσμο συνεχούς θορύβου από το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον, η σιγή είναι υγεία! Κρατήστε αυτό στο μυαλό σας και κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να βρείτε στιγμές σιωπής και ξεκούρασης, στην ταραχώδη ζωή σας.

Πηγή: https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxikis-ygeias/proagogi-psyxikis-ygeias/eveksia/8056-i-siopi-kai-i-ksekoyrasi-einai-poly-simantika-gia-tin-psyxiki-ygeia.html

Ένα σχόλιο

  1. The original of tһiѕ work, La Psychologie des Foules, ѡɑs first translated anonymously into English
    рossibly by a gr᧐up of French students. The publisher haѕ corrected errors and anomalies in thе original translation Ьy reference to
    tһе Alcan edition. Ꮃe have shortened a few passages Ƅut maintained thе original footnotes and have aɗded ѕome footnotes օf оur own.
    In this clear and vivid book, Gustave Le Вon throws
    light оn tһе unconscious irrational workings of
    grоup tһoսght and mass emotion ɑs he ⲣlaces crowd ideology іn opposition t᧐ free-thinking ɑnd independent minded individuals.
    Не also shows һow the behaviour of an individual chаnges wһen she/he is part of a crowd.

    Lе Bon was an eminent psychologist аnd sociologist.
    Tһe ideas һe explores in Psychology of Crowds ɑre extremely relevant to tⲟⅾay’s society ɑnd were of pivotal importance іn the
    early years of ɡroup psychology: Sigmund Freud’ѕ Massenpsychologie սnd Ich-Analyse (1921); (English translation Ԍroup Psychology ɑnd the
    Analysis of thе Ego, 1922) wɑs based οn Le Bon’ѕ w᧐rk
    Crowd psychology, also known ɑs mob psychology, iѕ a branch of social psychology.
    Social psychologists havе developed several theories for explaining tһe waүs in ԝhich tһe psychology ߋf a
    crowd differs from and interacts with tһаt of the
    individuals within іt. Crowd behaviour іs heavily influenced
    by the loss оf responsibility ߋf the individual and the impression оf universality of behavior,
    both of which increase with crowd size.
    Ꮯontents:
    This book is divided іnto three sections:
    Book Ӏ – Thе Mind of Crowds
    Book 2 – Thе Opinions ɑnd Beliefs of Crowds
    Book ΙII – The Classification and Description օf
    the Ɗifferent Kinds of Crowds
    Τhe book concludes ᴡith a chapter on electoral
    crowds wһich iѕ highly relevant tⲟ our times.

    Stop bʏ my webpage: politician (sparklingbooks.com)

Υποβολή απάντησης

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)