Το Ισλάμ είναι πολύ νέα θρησκεία. Δημιουργήθηκε τον 7ο αιώνα μ.Χ. και σήμερα θεωρείται η θρησκεία η οποία έχει την ταχύτερη εξάπλωση στον κόσμο. Δεν είναι η μεγαλύτερη θρησκεία στον κόσμο. Η χριστιανική θρησκεία παραμένει η μεγαλύτερη θρησκεία στον κόσμο και αντιπροσωπεύει το 36% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ το Ισλάμ αντιπροσωπεύει το 22% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά είναι τέτοιες οι αυξητικές τάσεις του Ισλάμ, μέσα στον 20ό και στον 21ο αιώνα, που υπολογίζεται ότι είναι ζήτημα λίγων δεκαετιών να ξεπεράσει το Ισλάμ τον χριστιανισμό από πλευράς πιστών.
Οι δύο αυτές θρησκείες βρέθηκαν σε μεγάλη σύγκρουση μεταξύ τους, από την έναρξη της διδασκαλίας και λίγο μετά τον θάνατο του Προφήτη, όταν ξεκίνησαν οι μεγάλοι πόλεμοι του Ισλάμ. Χριστιανισμός και Ισλάμ βρέθηκαν στα μέτωπα του πολέμου, και εξακολουθούν να είναι θρησκείες με δύσκολη συνύπαρξη και σκληρές πραγματικότητες ένθεν και ένθεν. Η μία θρησκεία κατηγορεί την άλλη για πολλά: οι χριστιανοί κατηγορούν τους (Άραβες) μουσουλμάνους ότι επιβάλλουν τη θρησκεία τους, ότι είναι βίαιοι κ.λπ., οι δε μουσουλμάνοι μαθαίνουν για τους χριστιανούς όλα τα βαριά και τα αρνητικά.
Το Ισλάμ γεννήθηκε μαζί με τον Μωάμεθ. Ο ιδρυτής της θρησκείας αυτής είναι ένας έμπορος της περιοχής της αραβικής χερσονήσου, ο οποίος και οραματίστηκε ότι τον επισκέφθηκε ο αρχάγγελος Γαβριήλ. Ο αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε και στον χριστιανισμό την Παρθένο Μαρία για να της ανακοινώσει ότι πρόκειται να γεννήσει τον Ιησού και στην περίπτωση των μουσουλμάνων, οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι ο αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε τον Μωάμεθ.
Ο Μωάμεθ ήταν ένα άτομο θρησκευόμενο και ενδιαφερόταν γενικά για τα θρησκευτικά πράγματα. Συζητούσε με νεστοριανούς χριστιανούς, συζητούσε με εβραίους γιατί η περιοχή στην οποία ζούσε ο Μωάμεθ ήταν πολυπολιτισμική, υπήρχαν πολλές θρησκείες. Η ντόπια θρησκεία των Αράβων ήτανε παγανιστική. Εκείνος είχε θαυμάσει τη θρησκεία των Εβραίων και είχε εντυπωσιαστεί πολύ και από τη θρησκεία των χριστιανών ιδιαίτερα μέσω των νεστοριανών συνομιλητών του, γιατί στη ζώνη της Μέσης και Εγγύς Ανατολής υπήρχαν πολλές μονοφυσιτικές ομάδες. Και ο άνθρωπος αυτός μέσα από αυτή τη διαδικασία είχε πειστεί πως η Παλαιά Διαθήκη είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό και άγιο βιβλίο και μέσα σε αυτό το κλίμα τον επισκέφθηκε, όπως πιστεύουν οι μουσουλμάνοι, ο αρχάγγελος Γαβριήλ και του υπαγόρευσε το Κοράνι.
Το Κοράνι, το ιερό βιβλίο του Ισλάμ, δεν γράφτηκε στην ουσία από τον Μωάμεθ, είναι υπαγόρευση του ίδιου του Θεού. Μάλιστα ο Μωάμεθ την ώρα που εισέπραττε αυτό το μεγάλο μήνυμα δεν εγνώριζε να γράφει και το αποστήθισε. Με τη βοήθεια του Θεού μπόρεσε να το αποτυπώσει αυτό στο μυαλό του κι έτσι το Κοράνι καταγράφηκε αργότερα. Εξ αυτού σήμερα μετά τόσα χρόνια που έχουν κυλήσει , περίπου 1400 χρόνια από την ίδρυση αυτής της θρησκείας, στον ισλαμικό κόσμο έχει μεγάλη αξία να μάθει κανείς απ’ έξω, να αποστηθίσει, το Κοράνι. Εκατομμύρια άνθρωποι στη Γη αποστηθίζουν το Κοράνι. Γιατί; Γιατί ο προφήτης αποστήθισε το Κοράνι.
Όταν άρχισε να γράφεται το Κοράνι υπήρχε μια μεγάλη συζήτηση αν μπορεί να γραφεί το Κοράνι, μήπως ο Θεός δεν θέλει να γραφεί το Κοράνι γιατί το είπε προφορικά. Κατέληξαν ότι μπορεί να γραφεί το Κοράνι. Μετά υπήρχε μια συζήτηση: με ποια στοιχεία, ποια γράμματα είναι σωστά για να γραφεί το Κοράνι και τότε υιοθετήθηκε αυτή η γραφή που ονομάζεται «κουφική γραφή». Είναι αραβική γραφή, αλλά είναι ενός ορισμένου τύπου -αισθητικού- γραφή, με την οποία και γράφηκαν οι πρώτες καταγραφές του Κορανίου.
Ο προφήτης, αφού πήρε το μήνυμα από τον Θεό -και το πήρε σε αλλεπάλληλες επισκέψεις του αρχάγγελου Γαβριήλ-, άρχισε να εκμυστηρεύεται αυτές τις εμπειρίες που είχε τις συγκλονιστικές και την επαφή με το θείο στο περιβάλλον του ολόγυρα. Απέκτησε έναν πρώτο κύκλο πιστών μεταξύ των φίλων και συγγενών, άλλοι βέβαια ήταν επιφυλακτικοί.
Ήταν σημαντικό στην εξέλιξη της ζωής του ότι σε ηλικία εικοσιπέντε ετών ερωτεύτηκε μία σαραντάρα επιχειρηματία, τη Χατιτζέ, η οποία και τον πίστεψε πολύ, τον υποστήριξε πάρα πολύ, και αυτό βοήθησε στην εξέλιξη του Μωάμεθ και τη διαπεραστικότητά του. Ο Μωάμεθ κήρυξε στη Μέκκα, που ήταν και η περιοχή του. Αλλά, σταδιακά, καθώς ο κύκλος των πιστών του αυξανόταν, μέσα στη Μέκκα δημιουργήθηκε εχθρικό κλίμα εναντίον του. Έτσι ο Μωάμεθ το 622 μ.Χ. μετακινήθηκε από τη Μέκκα στη Μεδίνα και μετακινήθηκε και ο όγκος των μέχρι τότε πιστών του. Εκεί βρήκε ευνοϊκό κλίμα, απέκτησε πολλούς οπαδούς. Μάλιστα διοίκησε και την περιοχή της Μεδίνας και επεξέτεινε σταδιακά όχι μόνο τον κύκλο των οπαδών του, αλλά και τον πολιτικό έλεγχο περιοχών.
Ο Μωάμεθ πήρε αποφάσεις πολιτικές, διοικητικές, κάτι που έχει μεγάλη σημασία για το Ισλάμ, διότι το Ισλάμ δεν είναι μόνο θρησκεία, γενικών ηθικών οδηγιών ή στοχασμών, αλλά τόσο στο ιερό του κείμενο, στο Κοράνι, όσο και σε άλλα σημεία των ιερών του κειμένων, που ονομάζονται Σαρία και είναι ο ιερός νόμος του Ισλάμ, περιλαμβάνονται και οι αποφάσεις που πήρε ο Προφήτης ως πολιτικός και εξ αυτού στο Ισλάμ υπάρχει πάρα πολύ λεπτομερής οδηγία για το πώς διοικείται μια περιοχή. Κι επομένως το Ισλάμ έχει πολιτικές κατευθύνσεις, κι όχι μόνο πολιτικές αλλά και δικαστικές, διότι στο Κοράνι και στα υπόλοιπα ιερά κείμενα προβλέπονται: πώς τιμωρείται ο ληστής, τι σημαίνει αδίκημα, πώς τιμωρείται ο δολοφόνος, προβλέπονται δηλαδή και σημεία της δικαιοσύνης. Είναι μια πολύ προσεκτικά διατυπωμένη, σε αυτά τα θέματα, θρησκεία.
Ο Μωάμεθ έζησε δέκα χρόνια μετά το 622 μ.Χ. Το οποίο 622 μ.Χ., χρονιά της μετακίνησής του από τη Μέκκα στη Μεδίνα, ονομάζεται Έτος Εγίρας/Εγείρας και για τους μουσουλμάνους όλου του κόσμου, το 622 μ.Χ. είναι ιερό έτος και είναι το έτος αρχής της θρησκείας τους. Οι μουσουλμάνοι δεν ξεκινούν τη θρησκεία τους μετρώντας το ημερολόγιό τους με τη γέννηση του Προφήτη αλλά με το έτος 622 μ.Χ.. Έτσι σήμερα για τους μουσουλμάνους είναι περίπου 1400.
Το Ισλάμ γεννήθηκε πάνω σε τοπικές θρησκείες, αλλά κυρίως στηρίχτηκε στην Παλαιά Διαθήκη και στις χριστιανικές διδασκαλίες, όμως ο Προφήτης είχε την πρόνοια να ενσωματώσει στο Ισλάμ και στοιχεία της προϊσλαμικής διδασκαλίας, της παγανιστικής λατρείας της περιοχής στην οποία εκείνος έδρασε, και υιοθέτησε ως ιερό κέντρο του Ισλάμ το σημείο της Κάαμπα (Kaaba) στη Μέκκα.
[…] Αυτό το γεγονός συγκρούστηκε με την επίσης ανεικονική άποψη μιας θρησκείας πουαναπτύχθηκε, πολύ κοντά και μέσα στο Βυζάντιο, στον 7ο αιώνα μ.Χ., στην περιοχή της σημερινής Σαουδικής Αραβίας, της σημερινής Aραβικής Χερσονήσου, όπου 622 μ.Χ. ξεκινά εκεί μία νέα θρησκεία, δυναμική και εξαιρετικά φιλόδοξη, που λέγεται Ισλάμ. […]
[…] κι αυτό είναι καταγραμμένο σε όλα τα ιερά κείμενα του Ισλάμ. Μέχρι όμως και τον 19ο αιώνα, Εβραίοι και μουσουλμάνοι […]
[…] τα τουρκομανικά φύλα κατά κύριο λόγο εισέπραξαν το Ισλάμ. Έτσι τα τουρκομανικά φύλα τα οποία κατοικούν από […]