Η ενότητα του βασιλείου του Ισραήλ εδραιώθηκε όταν ανέβηκε στον θρόνο ο Σολομώντας (965-928π.Χ.), ο γιος του Δαυίδ. Ο Σολομώντας διηύρυνε τα σύνορα της χώρας και προώθησε μεγάλα κατασκευαστικά έργα. Η εποχή της βασιλείας του, που, σύμφωνα με τις πηγές, χαρακτηρίστηκε από ορθή άσκηση ισχύος, αποτέλεσε περίοδο ειρήνης και ευημερίας.
Στην Ιερουσαλήμ ο Σολομώντας κατασκεύασε ένα βασιλικό ανάκτορο και ύψωσε επιβλητικό περιμετρικό τείχος για την προστασία της πόλης. Αν και από εκείνο το τείχος σήμερα απομένουν μόνο κάποια ερείπια, ανάλογες κατασκευές ήρθαν στο φως σε πόλεις όπως η Χαζόρ, η Μεγιδδώ, η Λάχις και Ασδώδ. Από τους ερευνητές ιδιαίτερη μνεία γίνεται για την κατασκευή του Πρώτου Ναού της Ιερουσαλήμ, που θεμελιώθηκε για να φυλάσσει την Κιβωτό της Διαθήκης.
Στο Βιβλίο των Βασιλέων σημειώνεται ότι ο Σολομώντας έστειλε να πουν στον Χειράμ, τον Τύριο βασιλιά: «Εσύ γνωρίζεις ότι ο πατέρας μου, ο Δαβίδ, δεν μπόρεσε να χτίσει έναν ναό για τον Κύριο του και Θεό του εξαιτίας πολέμων που οι εχθροί του προκαλούσαν από κάθε μεριά… Τώρα ο Κύριος και Θεός μου μού έδωσε από παντού ειρήνη και δεν έχω αντιπάλους , ούτε δυσκολίες. Και να, που αποφάσισα να κατασκευάσω έναν ναό στο όνομα του Κυρίου και Θεού μου, όπως ο Κύριος είπε στον πατέρα μου Δαυίδ, “Ο γιος σου, που εγώ θα τοποθετήσω στη θέση σου και στο θρόνο σου, θα κατασκευάσει έναν ναό στο όνομά μου. Γι’ αυτό παράγγειλε να κόψουν για μένα τους κέδρους του Λιβάνου, οι δούλοι μου θα βρίσκονται με τους δικούς σου δούλους’’». Ακολουθεί ακόμη λεπτομερής περιγραφή το ναού που όφειλε να κατασκευάσει με τις υποδείξεις του Θεού.
Το μόνο αντικείμενο που ανήκε στον εμβληματικό Ναό του Σολομώντα και φτάνει μέχρι τις μέρες μας φαίνεται πως είναι ένα μικρό ρόδι φτιαγμένο από ελεφαντόδοντο, με γραμμένα πάνω του αρχαία εβραϊκά: «Ανήκει στον ναό του Γιαχβέ, αντικείμενο ιερό για τους αρχιερείς». Μια οπή στη βάση του φανερώνει ότι το αντικείμενο αποτελούσε κορωνίδα ενός σκήπτρου που προφανώς κρατούσε ο αρχιερέας του ναού.
Είναι γνωστό ότι όλους τους πολιτισμούς της Εγγύς και της Μέσης Ανατολής το ρόδι θεωρούνταν πάντοτε σύμβολο γονιμότητας και ευημερίας, χάρη στο σφαιρικό σχήμα του ίδιου του καρπού, αλλά και χάρη στον μεγάλο αριθμό σπόρων κόκκινου χρώματος που περιέχει. Αυτή η εκδοχή περί της γονιμότητας του ροδιού εντοπίζεται συχνά σε αναφορές τόσο στην Τορά όσο στη Βίβλο.
Στο Βιβλίο της Εξόδου παρουσιάζονται οδηγίες για την κατασκευή των ιερατικών αμφίων και συγκεκριμένα του ιερατικού ενδύματος εφόδ, πάνω στο οποίο έπρεπε να τοποθετήσουν τα κεντημένα ρόδια: «Θα δημιουργήσεις πορφυρένια βιολετί, πορφυρένια κόκκινα και άλικα ρόδια στην παρυφή του, γύρω από την παρυφή και στο μέσο θα τοποθετήσεις χρυσά κουδούνια: ένα χρυσό κουδούνι και ένα ρόδι, ένα χρυσό κουδούνι και ένα ρόδι γύρω από την άκρη του ενδύματος».
Με πληροφορίες από: nationalgeographic