Ο Μοχάμεντ Τζίνα και οι μουσουλμάνοι της Ινδίας

Ένα στέλεχος του Ινδικού Εθνικού Κογκρέσου, στη ζώνη του Γκάντι, ήταν μια σπουδαία προσωπικότητα της μουσουλμανικής πλευράς της Ινδίας, ο Μοχάμεντ Τζίνα. Ο Μοχάμεντ Τζίνα, στη διάρκεια των εξελίξεων, αποκόπηκε από το Ινδικό Εθνικό Κογκρέσο θεωρώντας ότι το
Ινδικό Εθνικό Κογκρέσο, όταν θα έρθει η ώρα της ανεξαρτησίας, πρόκειται να δώσει
έμφαση στους ινδουιστές και να αδικήσει τους μουσουλμάνους.

Ο Μοχάμεντ Τζίνα και οι μουσουλμάνοι της Ινδίας
Ο Μοχάμεντ Τζίνα

Μέσα στα σπλάχνα του Ινδικού Εθνικού Κογκρέσου υπήρχε ήδη και μία ακόμη τομή, στο τι θα γίνει θα έρθει η ανεξαρτησία. Θα δημιουργηθεί μια Ινδία ινδουιστική ή θα είναι μια Ινδία στην οποία θα συνυπάρχουν μουσουλμάνοι και ινδουιστές; Ο ίδιος ο Μαχάτμα Γκάντι πίστευε σε μια Ινδία συνύπαρξης μουσουλμάνων και ινδουιστών, όπως μέχρι τώρα είχαν ζήσει για μεγάλο διάστημα στην Ινδία.

Στην Ινδία είχε υπάρξει παρουσία Ισλάμ από το 712 μ.Χ., όταν ήρθαν οι Άραβες και μετά, ήρθαν αλλεπάλληλες στρατιές μουσουλμανικές οι οποίες κατέκτησαν την Ινδία. Η βόρεια Ινδία, το Πακιστάν, και δυτική Ινδία ήταν εκείνη η οποία είχε ζήσει πιο στενά στην επαφή με τους μουσουλμάνους κυριάρχους. Μάλιστα η αυτοκρατορία των Μουγκάλ, ήταν μεγάλη και όπως και του Μαχμούντ του Γαζνί, δηλαδή αυτό το τμήμα της Ινδίας είχε μεγάλη επαφή με το Ισλάμ και βέβαια το πιο δυτικό, όσο δυτικότερα τόσο πιο πολύ. Σε αυτές τις περιοχές υπήρχε ένας μεγάλος αριθμός μουσουλμάνων, στις δε δυτικότερες περιοχές ήταν πλειοψηφικός ο αριθμός τωνμουσουλμάνων.

Σε ολόκληρη την Ινδία σαφώς υπερείχαν οι ινδουιστές, όμως σε κάποιες επαρχίες του βορρά, της ανατολής και κυρίως της δύσης υπερείχαν οι μουσουλμάνοι. Μέχρι το 1800 οι μουσουλμάνοι ζούσαν μαζί με τους ινδουιστές έχοντας και κυριάρχους οι οποίοι ήταν μουσουλμάνοι. Η διοίκηση δηλαδή των περιοχών αυτών ήταν μουσουλμανική, επομένως δεν είχε δοκιμαστεί μέχρι τώρα η συνύπαρξη μουσουλμάνων και μη μουσουλμάνων χωρίς επικυρίαρχο. Ήρθαν και οι Άγγλοι και αυτοί ήταν από άλλο τελείως θρήσκευμα, ήταν χριστιανοί προτεστάντες, οι οποίοι λειτουργούσαν στην Ινδία και αντιμετώπιζαν ινδουιστές και μουσουλμάνους με τον ίδιο τρόπο.

Τώρα όμως που πρόκειται η Ινδία να γίνει ανεξάρτητη υπάρχει αγωνία ένθεν κι ένθεν για το πώς θα λειτουργήσουν οι μουσουλμάνοι και οι ινδουιστές. Εξ αυτού αρχίζουν εντάσεις ήδη από τη δεκαετία του ’20, στον Μεσοπόλεμο οι εντάσεις μεταξύ ινδουιστών και μουσουλμάνων μεγαλώνουν. Ο Μοχάμεντ Τζίνα αποδεικνύεται ο αρχηγός της μουσουλμανικής πλευράς που διεκδικεί το κατ’ εκείνον δίκαιο των μουσουλμάνων. Έχει δημιουργήσει δικό του
μουσουλμανικό κόμμα, ινδικό μουσουλμανικό κόμμα και έτσι όταν πλησιάζει η ώρα της ανεξαρτησίας θα έρθει και η ώρα συγκρούσεων μεταξύ μουσουλμάνων και ινδουιστών.

Ένα σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *