Η σχολή της Αλεξάνδρειας δεν είχε ιδιαίτερους δεσμούς με την αρχαία θρησκεία, όπως η σχολή των Αθηνών. Αυτό συνέβαινε λόγω της συνάφειας της σχολή της Αλεξάνδρειας με τη χριστιανική Κατηχητική σχολή, που ήδη ήκμαζε στη πόλη της Αλεξάνδρειας. Ακόμη, γιατί η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ήταν σταυροδρόμι φυλών, πολιτισμών και επιδιώξεων.
Η σχολή της Αλεξάνδρειας είχε περιορισθεί στην μελέτη και την καλλιέργεια της φιλοσοφίας, όπως και της επιστήμης και των μαθηματικών. Πολλοί διδάσκαλοι πέρασαν από τη σχολή της Αλεξάνδρειας. Από τους πιο σημαντικούς ήταν ο Ιωάννης ο Φιλόπονος, ο οποίος είχε αφήσει ένα σημαντικό έργο. Ο Ιωάννης ο Φιλόπονος είχε μεταστραφεί στον Χριστιανισμό, στην μορφή του μονοφυσιτισμού, και ως εκ τούτου η μετάβαση στην Αλεξάνδρεια από τον Νεοπλατωνισμό στον Χριστιανισμό υπήρξε ομαλή.
Η Υπατία κατέχει κοφυφαία θέση στους συνεχιστές της Αλεξανδρινής σχολής. Η Υπατία πέθανε λόγω του φανατισμού κάποιων χριστιανών. Ήταν κόρη του μαθηματικού Θέωνος, διδασκάλου της σχολής. Η Υπατία ήταν μαθηματικός με ιδιαίτερη επίδοση στην Γεωμετρία. Δίδασκε και εξηγούσε, όπως και άλλοι Νεοπλατωνικοί, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη.
Ο Συνέσιος υπήρξε μαθητής της Υπατίας. Αρχικά ήταν νεοπλατωνικός, έπειτα, αφού ασπάσθηκε τον Χριστιανισμό, χειροτονήθηκε επίσκοπος Κυρήνης. Στο έργο του «Δίων» ο Συνέσιος υπερασπίζεται τον τρόπο ζωής, που επέλεξε, έναντι των κατηγόρων του. Στο ίδιο έργο ο Συνέσιος περιγράφει την τραγική σύγκρουση που γινόταν μέσα του, μεταξύ πλατωνικής φιλοσοφίας και χριστιανισμού, την οποία αγωνίστηκε να υπερβεί. Οι μελετητές θεωρούν ότι σε αυτό το έργο υπάρχει μια διερεύνηση της συνείδησης ενός γνήσιου ανθρωπιστή.
Ο Συνέσιος έγραψε και δύο έργα, τα οποία εντάσσονται στην σφαίρα της σημερινής πολιτικής. Το πρώτο με τίτλο «Λόγος Περί βασιλείας εις τον αυτοκράτορα Αρκάδιον». Το έγραψε το 400, όταν βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη και το έδωσε στον αυτοκράτορα. Σε αυτό το έργο παρουσιάζεται η εικόνα που πρέπει να καλλιεργεί και να παρουσιάζει κατά τον 5ο αιώνα ο αυτοκράτορας, εφόσον θεωρείται ότι είναι η εικόνα του Θεού στη γη. Το έργο αυτό έχει μεγάλη σημασία, γιατί γίνεται λόγος όχι μόνο περί της εξουσίας, αλλά και περί των πηγών της εξουσίας.
Το δεύτερο έργο του Συνεσίου περί πολιτικής είναι το επονομαζόμενο «Αιγύπτιοι ή περί προνοίας λόγος». Το έργο αυτό Συνέσιος το ξεκίνησε στην Κωνσταντινούπολη και το τελείωσε στην Αίγυπτο. Το έργο αυτό πραγματεύεται την αλαζονεία στην εξουσία. Ο Συνέσιος ψέγει τις μηχανορραφίες όσων βρίσκονται στην εξουσία.
Ένας άλλος σημαντικός διδάσκαλος στην σχολή της Αελεξάνδρειας ήταν ο Αμμώνιος, ο οποίος θεωρείται ως ηγέτης των υπομνημανιστών. Ο Αμμώνιος αναγνωρίζεται από τους μελετητές ως αναδιοργανωτής της σχολής, η οποία είχε κάπως παρακμάσει μετά τον θάνατο της Υπατίας. Κατά την διδασκαλία του, ο Αμμώνιος, όπως και άλλοι Νεοπλατωνικοί, επιχείρησε να άρει τις διαφορές μεταξύ του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη.
Από την εποχή του Αμμωνίου για τους υποψήφιους μαθητές της σχολής στην Αλεξάνδρεια ακολουθούνταν δέκα στάδια:
- Εξήγηση των ονομάτων των διάφορων φιλοσοφικών σχολών
- Δαίρεση των έργων του Αριστοτέλη
- Αφετηρία της διδασκαλίας η Λογική
- Σκοπός της διδασκαλίας η γνώση για τον Θεό, ως πρώτη αιτία
- Το πρόγραμμα των μαθημάτων: Λογική, Ηθική, Φυσική, Μαθηματικά, Θεολογία
- Προσόντα των σπουδαστών
- Προσόντα του διδασκάλου
- Το ύφος του Αριστοτέλη
- Λόγοι για την «ασάφεια» του Αριστοτέλη
- Εισαγωγή στα επιμέρους συγγράμματα του φιλοσόφου.